Årsmøtet samlet inn over 12.000,- til Dråpen i Havet

Publisert av: Nordland SV Publisert: 08. april 2020
Oppdatert: 09. juni 2021
Det var stor giverglede på årets fylkesårsmøte i Nordland SV, til stor glede for fylkeslagets nyvalgte leder, Åshild Pettersen.

Under fylkesårsmøtet den 29. mars ble det gjennomført en årsmøteinnsamling tilegnet den frivillige organisasjonen Dråpen i Havet. Årsmøtet bevilget 5000,- fra Nordland SV, og til sammen ble det samlet inn 12.112,- blant deltagerne på møtet.

Leder i Nordland SV, Åshild Pettersen, er glad for innsamlingen: – Vi har tradisjon for å samle inn penger til en god sak på årsmøtene våre, og i år var det ingen tvil om at det måtte bli Dråpen i Havet. Forholdene for barna i Moria-leiren er ikke bare uakseptable, de er livsfarlige, inhumane og håpløse i ordets rette forstand.

Det er fint å kunne bidra med penger til en organisasjon som har som formål å hjelpe mennesker på flukt. Dråpen i Havet, som har vært til stede på Lesvos siden 2015, og har fulgt utviklingen tett, har lenge kritisert Europas håndtering av flyktningene. Det å akseptere disse umenneskelige forholdene og lidelsene det fører med seg i dagens Europa hvor vi åpenbart har ressursene til å hindre dem, er et stort svik. Norge må følge FNs bønn, og evakuere barn og familier.

Det er ikke for sent å støtte Dråpen i Havets arbeid i Moria-leiren. Vipps til 10584

EVAKUER BARNA FRA MORIA NÅ!