Nordland SV – organisasjonen

SV er partiet for deg som vil ha et samfunn med sterke fellesskap, små forskjeller, og en offensiv plan for en rettferdig løsning på klimakrisen. SV har utspring i den radikale, folkelige tradisjonen som har båret fram det norske demokratiet og velferdsstaten. Vi er en del av arbeiderbevegelsen, kvinnebevegelsen, den antirasistiske bevegelsen, fredsbevegelsen og miljøbevegelsen.

Fylkeslaget

Årsmøtet er Nordland SV sitt øverste organ, og delegatene på årsmøtet kommer fra lokallagene i hele Nordland fylke.

Årsmøtet velger et styre som er beslutningsorgan mellom årsmøtene. Deler av fylkesstyret utgjør arbeidsutvalget (AU) og det er AU som ivaretar den daglige ledelse, organisasjon og administrasjon av fylkespartiet på vegne av fylkesstyret.

Fylkesstyret fungerer som et bindeledd mellom lokallagene og partiet sentralt og skal bidra til at det jobbes tettere sammen om politiske og organisatoriske prosjekter i partiet.

Landsstyret

Alle fylker er representert i Landsstyret. Landsstyret er SVs høyeste beslutningsorgan i tiden mellom landsmøtene. Lurer du på hvem som er med fra Nordland? Det finner du ut på nettsiden til SV sentralt.

Organisasjonshierarkiet i SV

Emner

Sosialistisk venstrepartiFylkesstyretArbeidsutvalgetNordland Sosialistisk VenstrepartiNordlandSV